Renowacja

Podejmujemy się renowacji rowerów starych, starszych i całkiem zabytkowych. Nie boimy się trudnych wyzwań.  Rozumiemy tych, którzy chcieliby przekazać nastoletniemu synowi swojego Waganta, a pięcioletniej córce wydobytego z piwnicy Reksia.

Jesteśmy w stanie przeprowadzić kompleksową renowację każdego roweru  –  malowanie, chromowanie, dorabianie oryginalnych detali, skompletowanie brakujących części. Dodatkowo posiadamy możliwość wykonania duplikatów naklejek na rowery – odtworzenie zatartych lub nie istniejących oryginalnych napisów, szparunków czy znaczków.

Należy pamiętać, że renowacja roweru  w zależności od jego stanu technicznego, wieku oraz oczekiwań właściciela co do końcowego wyglądu sprzętu jest z reguły dość mozolnym i  kosztownym procesem. Staramy się, by zachować wszystko co możliwe w oryginale. Niestety są części, których nie można odnowić czy wymienić na oryginalne. Konieczne jest dobranie zamienników (dętki, opony, linki, łańcuch, klocki hamulcowe).

Ze względu na ograniczone możliwości czasowe renowacji rowerów najchętniej podejmuję się późną jesienią lub zimą. Cena renowacji uzależniona jest od stanu roweru i zakresu niezbędnych prac. Koszty uzgadniane są indywidualnie z właścicielem roweru przed rozpoczęciem prac.

Poniżej przedstawiamy część zakończonych renowacji:

Huragan 1958 r.

Kompleksowa renowacja roweru ZZR Huragan. Odświeżenie oryginalnego lakieru, polerowanie części aluminiowych, serwis piast, sterów, suportu. Wymiana ogumienia, wykonanie nowego sterowania hamulcami oraz przerzutką (linki + pancerze). Na koniec renowacja poszycia siodła.

NSU 1938 r.

Kompleksowa renowacja roweru NSU z 1938 roku. Całość prac pochłonęła prawie półtora roku. Przy wydaniu roweru łzy wzruszenia i ogromna radość Właściciela – rower należał do Ojca Pana Jacka. Na szczególną uwagę w tym projekcie zasługuje malowanie roweru. Wszystkie szpraunki, oznaczenia oraz logotypy zostały namalowane ręcznie – nie są to naklejki czy kalkomanie. 

Jaguar 1962r.

Kompleksowa renowacja roweru ZZR Jaguar. Nowy lakier, malowane oznaczenia, polerowanie części aluminiowych, nowe chromy, serwis piast, sterów, suportu. Wymiana ogumienia, nowe sterowanie hamulcami oraz przerzutkami (linki + pancerze). Na koniec renowacja poszycia siodła.

Move

Kompleksowa renowacja roweru Move. Malowanie, chromowanie detali, wymiana ogumienia, naprawa hamulca stemplowego oraz instalacji elektrycznej. Ciekawym elementem dodającym klimatu rowerowi jest ręcznie pleciona siateczka ochronna na tylne koło. 

ZZR Sokół 1973r.

Rower składany na kołach 20 cali produkowany w zakładach Romet w pierwszej połowie lat 70-tych. Bardzo ciekawy egzemplarz w rękach jednego właściciela od samego początku. Smaku dodaje fakt, iż jest to wersja specjalna Sokoła – Sokół-Lux – posiadała on dwa hamulce szczękowe, piastę planetarną Sturmey-Archer oraz chromowane błotniki i osłonę łańcucha. Renowacja kompleksowa: malowanie, chromy, ogumienie, mechanika.

Tandem Gazelle

Kompleksowa renowacja roweru Gazelle. Rower uratowany przed złomowaniem. Wyjściowo stan tragiczny: wszędobecna korozja, uszkodzony mechanizm zmiany biegów, wszystkie łożyska zatarte. Efekty naszej pracy oceńcie sami 🙂 Malowanie, nowe wzmacniane obręcze, ogumienie, chromy, pełna mechanika.

Smyk

Kompleksowa renowacja oraz modernizacja roweru Romet SMYK. Naszym zdaniem SMYK to jeden z najładniejszych rowerków dziecięcych wyprodukowanych przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe. Niestety jest to rower bardzo prosty technicznie: oryginalnie nie posiada on łożysk sterów oraz suportu – są one zastąpione plastikowymi tulejkami, które z czasem wycierają się i powstają w tych miejscach duże luzy. W egzemplarzy prezentowanym na zdjęciach zmodyfikowaliśmy główkę ramy oraz wkład suportu tak, aby można było zamontować w nich łożyska kulkowe. Pozostałe tematy standardowo: chromy, malowanie, nowe poszycie siodła, mechanika, ogumienie i oświetlenie. 4 letni Filip baaaardzo zadowolony 🙂  

Bianchi

Kompleksowa renowacja roweru Bianchi. Malowanie, chromy, polerowanie aluminium, mechanika, ogumienie, sterowanie biegami oraz hamulcami, elektryka.  

ZZR

Kompleksowa renowacja roweru ZZR. 

ZZR Orlik

Kompleksowa renowacja roweru ZZR Orlik. 

ZZR Goplana

Kompleksowa renowacja roweru ZZR Goplana.

ZZR Albatros

Kompleksowa renowacja roweru ZZR Albatros.

ZZR Jubilat

Kompleksowa renowacja roweru Jubilat.

ZZR Karat

Kompleksowa renowacja roweru Karat.

Luxus Superior

Kompleksowa renowacja roweru Luxus. 

Azak Moskwicz

Kompleksowa renowacja blaszanego samochodzika na pedały Azak Moskwicz.  

Flaming

Kompleksowa renowacja roweru Flaming. 

Popularny

Kompleksowa renowacja roweru ZZR Popularny.

Rekord

Kompleksowa renowacja roweru REKORD. 

FSM Reksio

Kompleksowa renowacja roweru Reksio. 

SPORT LUX

Kompleksowa renowacja roweru Sport Lux. 

Rower Strażacki

Rower strażacki – jeden z najciekawszych, ale i najtrudniejszych technicznie projektów jakie stworzyliśmy 
Rower, który opuścił nasz warsztat jest wierną repliką rowerów będących na wyposażeniu jednostek straży pożarnej na początku XX wieku (1905 r.) na wyspach brytyjskich. Każdy z rowerów tego typu wyposażony był w wąż strażacki, lancę – sikawkę, łom, toporek strażacki oraz hełm – wszystko to oczywiście znajdziecie w naszej replice. Jednak najciekawszym, ale i najbardziej pracochłonnym do wykonania elementem roweru był system „akustyczny” – w pełni mechaniczna (0 elektroniki) syrena generująca sygnał o natężeniu około 90 db !!
Cały projekt został wykonany na podstawie jednego zdjęcia otrzymanego od naszego klienta.